יום חמישי, 1 באפריל 2010

גיל 17 ללמוד נהיגה

בס"ד

הגעתי לגיל שאפשר להתחיל...ללמוד נהיגה,גיל 16.5,ואני משגע/ת את הוריי
בעניין לימוד הנהיגה.כבר שוחחתי עם מורה לנהיגה וכבר החלטתי והנה אפילו
כבר שכנעתי את הוריי שאתחיל ללמוד ודקותיים לפני שאני קובע עם המורה
שיעור נהיגה ראשון......עצור!!! לאן אתה ממהר ?
מה/ מי לוחץ עליך להתחיל כל כך מוקדם ללמוד נהיגה? החברים מהכיתה ?
החברים מתנועת הנוער? ואולי זה אני מלחיץ את עצמי ...
אין לאן למהר!!! כמו שנאמר "החיפזון מן השטן" !!!
אכן החוק מתיר לנו להתחיל ללמוד נהיגה מגיל 16.5 אך עליי לזכור שלמבחן
מעשי בנהיגה איני רשאי לגשת טרם מלאו לי 17.,ולכן אין שום היגיון בהתחלת
לימוד נהיגה כה מוקדם שהרי איני מתכוון "למרוח" את שיעוריי הנהיגה לאורך
זמן,בכוונתי ללמוד נהיגה בצורה רצינית,להיכנס לרכב לפחות 3 פעמים בשבוע
לשיעורים(להקפיד על רצף שיעורים)ולא להתייחס לעניין לימוד הנהיגה בקלות
ובזלזול.אם תלמיד מתכוון להתחיל בגיל 16.5 ללמוד נהיגה ולהיכנס לרכב פעם
בשבוע לשיעור,עדיף ורצוי שיוותר על העניין כי זה ממש לא אפקטיבי ולא יעיל.
במתכונת של שיעור בשבוע ,התלמיד שוכח את הנלמד וחלק לא מבוטל מכל
שיעור מתבזבז על חזרה על הנלמד בשיעור שנערך שבוע קודם(מה שיכול
להיחסך כשהשיעורים נעשים ברצף של לפחות פעמיים או שלוש בשבוע)
תלמיד יכנס לרכב בתדירות שהזכרתי לעיל וילמד ויתרגל
נהיגה מחוץ/ובתוך העיר ,יקלע ליותר ויותר סיטואציות
בכביש בשעות עומס ובשעות רגיעה "וישתפשף" ככל האפשר יותר ויותר
וכל הנ"ל יצא לפועל בתנאי כמובן שנקפיד על רצף שיעורים.

כדי שנוציא את המיטב מעצמנו ומשיעורי הנהיגה ונייעל את הלימוד עלינו
להתחיל ללמוד לתיאוריה בגיל 16.5,לגשת למבחן העיוני(כמובן לאחר שאני
למדתי ).,וכשיש לי תיאוריה ביד,הורדתי נטל מעצמי ואהיה רגוע יותר
בשיעורים המעשיים., ויש לזכור בנקודה זו שוב שאסור לנו להיחפז,התיאוריה
תקפה לשנתיים והלימוד המעשי צריך להיעשות בניחותא ובלי לחץ.

עברתי תיאוריה והגעתי לכמעט 17(עוד חודש יש לי יום הולדת),כן זה הזמן
להתקשר למורה ולקבוע שיעור נהיגה ראשון. ובנקודה זו אני חייבת להזכירכם
חברים יקרים שלי: ש מורה טוב הוא מורה לחיים ומרגע שהתחלתי ללמוד
אצל מורה שבחרתי אני חייב להאמין בו ולסמוך עליו שיעשה את המקסימום
ללמד אותי לנהוג נכון ובטוח ולהכין אותי לנהיגה בחיים ולמבחן המעשי
בכדי לעבור בהצלחה.
ומה שנותר ...לאחל לכם בהצלחה בשיעוריי נהיגה ותמיד לזכור:
עדיף להפסיד רגע בחיים מאשר להפסיד חיים ברגע!!!

בתיה - מורה לנהיגה ובוחנת מוסמכת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך בבלוג של בתיה-מורה לנהיגה
שתהיה נסיעה זהירה ובטוחה.